ایران




















Blog . Profile . Archive . Email  


ایران شناسی

ایرانگردی و ایران شناسی

ایران سرزمینی است  کهن ، زیبا ، پاک ، یکتا پرست

ایران این سرزمین یکتا پرست ، پهناور ، زیبا با گذشت سالها هنوز هم به نوعی ناشناخته مانده .ایرانی که دارای تمامی شرایط اقلیمی و هوایی جهان است از جنگل و دریا و جلگه گرفته تا کویر و کوه و صحرا

به همین علت است که از دیرباز ایران مورد توجه جهانیان بوده است .همین گستره اقلیمی با عث بوجود آمدن امپراطوری و حکومت های فروانی گشته که گاه بر بخش عظیمی از جهان حکومت می کرده . متنوع بودن آب و هوا  نیز باعث بوجود آمدن مناطق دیدنی فراوان  و وجود حکومت های زیاد هم دلیل وجود آثار باستانی فروان بوده است .از اولین شهر جهان گرفته تا اولین منشور حقوقی بشر  و....

حرف زدن و خواندن در رابطه با ایران کار آسانی است خصوصا حالا که با امدن اینترنت به راحتی در خانه هم می توانید در هر مورد مطالعه و کنکاش داشته باشید ولی ایران چیز دیگریست .تا تک تک شهر های ایران ، مراکز باستانی ایران ، مراکز مذهبی ایران و... را از نزدیک نبینید و لمس نکنید ایران می شود همان ایران گربه ای شکلی که در  دوران ابتدایی  می آموختیم ولا غیر .

 

خوب، بنده حقیر نیز خود را ایران  شناس یا ایران گرد واقعی نمی دانم، خود را همچون شما  ایران دوست و دنباله رو ایران گردی و ایران شناسی می دانم .البت چند صباحی است که به این مقوله مهم بهتر پرداخته شده و  این نکته که توجه به ایینه تاریخی ملل نوعی خدا شناسی است.با دیدن تاریخ  انسان  متوجه حضور زوال نشدنی خداوند منان  و با دیدن آثار طبیعی به عظمت خداوندی پی می برد که هر چه بخواهد خلق می کند.

نکته مهم حضور اسلام ناب محمدی در ایران عزیز هست .اینکه این دین مبین همچون گوشت به استخوان کهن ایران چسپیده و جدانشدنی است .

شما هیچ فرد ، گروه و یا حتی ارگانی را پیدا نمی کنید که به طور کامل بر این گستره تاریخی و طبیعی تسلط اطلاعاتی داشته باشد .این مقوله باعث می شود که حتی من و شما هم بتوانیم نقاطی بکر و دست نخورده را بیابیم و لذت ببریم و مناطقی که شناخته شده هستند را با تامل تر و با دقت تر ببینیم .

هدف از این نوشتار و وبلاگ فقط ایجاد دفترچه یادداشتی برای خود و دیگران برای بدست اوردن اطلاعاتی از این سرزمین زیبا است .خواهشمند است که دوستانی که مطمئنا نظرات یا نوشته های کاملتری دارند از طریق ایمیل زیر با بنده در تماس باشند.

                                           moh62naj@yahoo.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 22 ارديبهشت 1398برچسب:,ساعت 16:46 توسط س.م.محمدی | |


Power By: LoxBlog.Com